3 Nisan 2020 Cuma

Bitpazarı

Sevgili karım Jelena, günlük işine ek olarak uzun yıllardır bir yan faaliyet şeklinde minik bir bitpazarı işletmekte 😛

Buralarda second-hand eşya satışı çok popüler, onun için sadece İsviçre'ye özgü, Ebay kılıklı bir web sitesi bile var. Jelena da evde kullanmadığı ne varsa bu site üzerinden satıyor. Normalde inanmak zor ama aklınıza gelmeyecek şeyler burada müşteri bulabiliyor, otomobil jantından, kırk yaşında Walkman'e kadar...

Jelena on iki sene önce alıp, bir kenara attığımız bir akvaryumun filtresinin süngerini bile sattı! Sonra akvaryumun kendisini de gitti tabi 😀

Sırbistana giderken depoya koyduğum bir salon takımı, koltuk, kanepe falan vardı. Döndüğümüzde açtık, aynı odada kalamadık, o kadar kötü kokuyordu. Bir iki gün bahçede kaldılar, kokuları düzeldi. Sonra da minicik bir Volkswagen Polo ile gelmiş bir adam aldı götürdü. Sevgili karım koca koltuk takımını ufacık arabaya öyle bir tıkıştırdı ki, arabanın bagajından ve kalan her penceresinden koltukların bir bölümü sarkıyordu.

🐝Mezzy🐝 'nin ilk bebek arabasını üç sene boyunca kullandıktan sonra sattı. Ama kullandık dediysem, Barselona'nın metrosundan, minik bir gölün dibine kadar her yerde bulunmuş, orijinal rengi iki ton değişmiş, heavy-duty, SUV bir bebek arabası. İçinde olan bazı şeyleri size anlatsam iki gün yemek yiyemezsiniz. Ben bunu nereye atarız derken, iki günde 200 Franka gitti.

On iki yıllık bir bilgisayarım vardı. Çöpe atmadan önce hard diskine bir tornavida sokmuştum, içindeki dökümanlar okunmasın diye. Jelena beni gördü, n'apıyorsun kocacım diye sordu. Anlattım. Dur dedi, ben satarım bunu. Bunu kim alır, on iki senelik bilgisayar falan dedim ama dinlemedi.

Üç, beş gün sonra zar zor yirmi yaşlarda bir kızla oğlan geldi. Mösyö, bilgisayar satıyormuşsunuz, almak istiyoruz dediler. Bakın kardeşim dedim, bu çok eski, öyle hiç bir yeni program çalışmaz bunda . Önemli değil Mösyö dediler, boot ediyor mu diye sordular. Yok dedim, hard diskine tornavida soktum. Ben bize uymaz falan demelerini beklerken, padproblem, alıyoruz dediler, omuzlayıp, gittiler.

Yine bir gün aşağıda, yalla, walla, ayvaa diye sesler duydum. Bu kez artık kullanmadığı kendi bilgisayarını Faslılara satıyordu...

Öyle çok kez gecenin karanlığında tren garlarında, Starbucks'lada falan gangsterler gibi objektif verip, nakit para aldım 😛 Zaman zaman tanımadığım adamlar bahçeye girip, elleriyle "hımmm" pozisyonu alırlar, masaların sandalyelerin altuna üstüne bakarlar. Alıştım artık, ben de mükemmel pazarlama yapıyorum.

Bu Corona salgını sayesinde sevgili karımın işleri çok açıldı. 🐝Mezzy🐝 'nin artık üzerine sığmadığı bir oyuncak tren, bir metre karelik on yaşında bir halı falan hep gitti. En son 🐝Mezzy🐝 'nin odasını değiştirmeye karar verdi ve dün dreadlock'lı, Jamaica'lı bir zenci bütün odayı aldı, götürdü.

Şimdilerde kullanmadığım bir laptop üzerinde çalışıyor. Bugün faturasını istedi, demek yakında o da yolcu 😍

Son planı ise garajı temizlemek. Eski bir çim biçme makinesi ile eski arabamın jantları gözüne batıyor. Bakalım onlar ne kadar dayanacaklar...

Bana kalsa bu hurdalar birikecek de birikecekti. Sevgili karımın sayesinde tatillerimizi bile finanse ediyor bu mini business!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sadece bir "Hayır" sözcüğü

1959 yılında El Comandante, yani yoldaş Fidel, Küba’da ABD’nin kankası diktatör Fulgencio Batista’ta karşı gerçekleştirdiği devrim sonrasınd...