26 Aralık 2017 Salı

Kritik Kritikler

Ya, arkadaşlar son bir saattir şarap yorumları okuyorum, artık siniri bıraktım, gülme noktasına geldim.

Neler yazıyorlar....

"Medium to full body, wıth a lot of plumb, and a hint of tobacco!"

Adam açmış Wikipedia'yı, biraz üzümü okumuş, biraz şarabı, hepsini shaker'da sallayıp, yukardakini buyurmuş!

Hattızatında ben canım şarap istediğimde hep şöyle düşünürüm:

"Hmm. Bu akşam koyu kıvamda, erik aromasının hakim olduğu, ancak ufak bir tütün kokusunun bulunacağı, çok sek, siyaha çalan kırmızı bir şarap içmek istiyorum!"

Başka bir gurup her yorumuna şöyle başlıyor.

"You get what you paid for!..."

"This cheap Medoc..."

"This expensive Burgundy..."

Yani kaç para ödediysen o kadar iyi bir şarap içersin.

Boş bir şarap şişesi al, içine işe, üzerine de yüzelli dolar fiyat etiketi koy, bunlar şöyle diyecektir.

"Hmmm, bu şarap gerçekten ödediğiniz paranın hakkını veriyor, ancak çok asidik sevmiyorsanız biraz dikkat..."

Ya da hiç bir işe yaramayan, boş yorumlar.

"This red wine goes very well with beef!"

Yani sığır etiyle çok iyi gidermiş bu kırmızı şarap. Eh, beyaz şarap beyaz et, kırmızı şarap da kırmızı et olumca sığır olmayan kırmızı et olarak herhalde sadece balina eti kalıyor...

Merak etmeyin, koyunu unutmadım :)

Şarap işini bilenler bu şarap etle ya da peynirle gider gibi bir önermenin yetersizliğini teyit edecektir.

Bu işte anahtar şarap ile yanında yediğiniz her ne ise onun, bir diğerinin tadını bastırmamasıdır.

Sığır etini hiç baharatsız kızart, en hafif, en az aromalı şarapla bile yenir. Bas sarımsaklı sosu, buram buram aromalı bir Barolo'nun bile tadını almazsınız. Yani etin türünden ziyade, nasıl hazırlandığı işin püf noktasıdır.

Peynir de aynı. Alın Rokfor'u, bir Burgundy ile deneyin, güzelim şarabı birisi vişne suyuyla değiştirse haberiniz olmaz. Rokfor'un yanına bir üzüm yada elma dilimi koyun, işler değişir. Rokforu atıp, mesela bir Brie koyun, alın size nirvana.

Diyeceğim o ki... Çok takılmayın bu yorumlara, forumlara. En önemlisi sizin damağınız. Peynir fondüsüyle kırmızı şarap içerim ben. Restoranda falan yanımdakileri utandırırım. Ama doğru bir kırmızı şarap, benim damağımı memnun ediyor işte.

Bir gece frusturasyonu sonucunda sizle dertleştim böyle. Hadi düğmemizi çevirip, müziğe devam edelim.

Geceniz güzel olsun 🍷🧀

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sadece bir "Hayır" sözcüğü

1959 yılında El Comandante, yani yoldaş Fidel, Küba’da ABD’nin kankası diktatör Fulgencio Batista’ta karşı gerçekleştirdiği devrim sonrasınd...