18 Kasım 2023 Cumartesi

Gourmet

Sevgili arkadaşlar, gelin biraz gourmet geyiği yapalım. Yani mide, göbek, yemek, vs…

Bugün sevgili karımla kendimize et hazırladık. Amarikalılar 'pan seared steak' derler. Sığır etini önce yağda kızartır, sonra da fırında pişirirsiniz.

Bu hafta sonu için konuşuyorum. 

Önce eti sadece tuz ve karabiber ile marine ettim. Tuz deniz tuzu, biber de karabiber tohumunun değirmenlenmiş hali. Başka hiçbir halt yok.

Eti %75 tereyağı, %25 zeytinyağı ile kızarttım.

Burada anahtar, etin içinin kırmızı kalması. Kalın bir steak kızarttığım için, dışı simsiyah olsa da içi hala pembe bile değil, kıpkırmızıydı. Mideniz kaldırmıyorsa, eti öldürmek yerine gidin, tavuk falan yiyin. Eti kuruyana kadar kızartırsanız, sakız gibi kösele yersiniz.

Etin içi kırmızı kalsın
Kızartma aşamasının sonunda, tavaya kırmızı şarap ekledim. Şarapla yemek yaparken dikkat. Eğer çok kırmızı şarap koyarsanız, et şarap şarap kokar. Az şarap koyarsanız, şarabın katkısını hissedemezsiniz. Ben iki kişilik et için 1/4 şişe, yanı 17 cl şarap kullandım.

Etin etrafı simsiyah olana kadar kızarttıktan sonra, eti ve sosu bir cam fırın tepsisine koyup, fırına attım. Her beş dakikada bir, fırını açıp, etin sosunu bir kaşıkla etin üzerine yaydım. Dikkat, eğer bunu yapmazsanız, steak, tandıra döner.

Et böyle…

Etin yanına fırında patates yaptım.

Patateslerimiz, ince kabuklu, küçük, garnitür patatesleri. Bunları önce yıkayıp, sonra biraz zeytinyağı, tuz, biber ve en önemlisi, siz Türkler nasıl diyor, rosemary ile marine ediyoruz.

Üzerlerine biraz su atıp, kabukları çıtır olana kadar fırınlıyoruz.

Sonra fırından çıkarıp, üzerlerine su atıp, alüminyum folyo ile kapatıp, tekrar fırınlıyoruz.

Ben rosemary yerine basilicum kullandım, üzerlerine biraz da sarımsak tuzu attım.

Gelelim yemeğin en önemli komponentine.

Sos!

Etin yanına biber sosu hazırladım.

Yeşil biber tohumlarını ezip, bir miktar da ezilmemiş tohumu krema ile karıştırdım.

Bir sos tenceresine önce bir parmak su, sonra et suyu ve konyak koyup, alkol kokusu geçene kadar üç-beş dakika kaynattım. Sonra krema ve biber karışımını ekleyip, biraz sarımsak tozuyla kaynatmaya devam ettim.

Dikkat. Şimdiye kadar hiç tuz koymadım.

Burada, İsviçre'de, artık et suyu tablet yada pudralarını eskisi kadar tuzlu yapmıyorlar. O yüzden et suyunuzun tuzunun kıvamına göre, gerisini soya sosu ile tamamlayın. Soya sosu, sosun açık kahverengi rengi için çok önemli. Açık kahverengi rengine kullandığınız et suyunun renginin farklılık göstermesi yüzünden ulaşamayabilirsiniz. Eğer renk tam tutmadıysa, karışıma biraz da siyah balzamik sirke ekleyin. Renk hala açıksa biraz da kırmızı şarap. Bütün bunları önce kaynatıp, sonra hafif ateşte katılaşıncaya kadar yavaş yavaş karıştırın.

Sosu sadece etin üzerine döküp, patlayıncaya kadar yiyebilirsiniz. 

Yanında kırmızı şarabı unutmayın🍷

Biz öyle yaptık.

Hafta sonunuz güzel olsun😋❤️ 



Afiyet olsun😋


2 yorum:

  1. Afiyet bal şeker olsun... Şarap tek satırla geçmiş ama olsun. Sofra beklemez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Şarap tek satır ama etkisi bütün gün sürdü 😀🍷

      Sil

Sadece bir "Hayır" sözcüğü

1959 yılında El Comandante, yani yoldaş Fidel, Küba’da ABD’nin kankası diktatör Fulgencio Batista’ta karşı gerçekleştirdiği devrim sonrasınd...