5 Nisan 2023 Çarşamba

Belgrad

Sevgili arkadaşlar, şu sıralar Türk Youtuber gezginleri izliyorum biliyorsunuz. Bu gezginlerin çoğu vize gerekmediği ve fiytların da göreceli olarak ucuz olduğu için Balkanlar'a gidiyor. Ancak başta dil, birde sktir et kim okumakla uğraşacak problemleri nedeniyle sadece sokaklarda dolaşıp, dişe dokunur bir şey anlatmadan dönüyorlar.

Ancak aşağıdaki arkadaş hem gayet yeterli İngilizce konuşuyor, hem de mesisini harcayıp, araştırmış, Belgrad'ı insana havasını hissettirecek kadar anlatabilmiş.

İzlerseniz, içeriğinde Hotel Moskova'yı göreceksiniz. Doğrusu Moskova değil, Moskva - Slav dillerinde başkentin doğru telaffuzu Moskva'dır, neyse.

Çok eski, çok güzel bir oteldir. Eiinstein'dan, Brad Pitt'e, bir dolu ünlü burada kalmış.

Hattızatında bu ünlülerden biri olan ben şahsım da bu otelin saygın konuklarından biri olmaktayım. Önceki haytımda, bekarkene tabii, burada üç beş kez kalmışlığım vardır. Neyse ki o ünlülerin kaldığı odaların duvarlarının dili yok. Eğer olsaydı, olasılıkla Facebook listemin yarısı beni arkadaşlıktan atardı ☺️😜😃

Yine videoda Belgrad'ın Zemun semtinden Macar zamanlarından kalma tarihi, turistik bir yer şeklinde bahsediliyor. Tarihi belki söylendiği gibidir ama günümüzde Zemun, Macar kalıntılarından biraz daha farklı özellikleriyle anılır.

Çok detaylarına girmeden, Sicilya için Corleone köyü ne ise, Belgrad için de Zemun aynı şeydir. Benim çocukluğumun Çın Çın Bağları gibi. Yani yolunuz düşerse, Rumelihisarı'na gider gibi gitmeyin, biraz dikkatli olun derim.

Sırbistan'ın, benim de üç sene yaşadığım ikinci büyük kenti Niş'in de benzeri bir semti bulunur. İsmi Durlan. Bir sene yaşadım burada.

Şaka bir kenara hem Zemun, hem de Durlan'dan çok yakından tanıdığım arkadşlarım vardır. Hepsi de acayip iyi, acayip kafa insanlardır.

Başka bir konu. Videodaki arkadaş Trileçe tatlısını Sırbistan'ın bir spesiyliteisi gibi anlatmış. Aslında Balkanlar'ın gerisinde çok popüler olsa da, Trileçe, Sırbistan’da hiç de yaygın değildir. Arkadaş İtalyan restoranlarına gittiği için, menülerde hep Trileçe görüyor.

Onun dışında anlattıkları hem gerçeklik, hem de görsel olarak çok yerinde.

Belgrad, Avrupanın en güzel kentlerinden biridir sevgili arkadaşlar. Bir çok farklı vesileyle, bir çok kez bulundum. Hepsinde de acayip güzel zaman geçirdim. Yolunuz düşerse mutlaka görün.

❤️❤️



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sadece bir "Hayır" sözcüğü

1959 yılında El Comandante, yani yoldaş Fidel, Küba’da ABD’nin kankası diktatör Fulgencio Batista’ta karşı gerçekleştirdiği devrim sonrasınd...