24 Haziran 2023 Cumartesi

Yapay Zeka

Sevgili arkadaşlar, ChatGPT’yi duymuşsunuzdur. Yeni yeni popülaritesi artan bir AI, yani Yapay Zeka uygulaması. Bir insanla konuşur gibi ChatGPT ile konuşabiliyorsunuz. Geleneksel yemek tarifi, tarihi, coğrafik soruları falan cevaplıyor, ancak özelliği sizin istediğiniz bir konuda mesela makale yazabiliyor. Denemedim ama şiir, yada aşk mektubu, yazabiliyor, tarifiniz üzere müzik bile besteleyebiliyor.

Hatta sizin için bilgisayar programı bile yazabiliyor.

Bu sabah üzerinde çalıştığım bir proje için, görselleri küçültmeye yarayan bir fonksiyon yazdım. Atla deve değil. On dakikamı aldı, o da grafik fonksiyonların, sabitlerin falan adlarını hatırlamak/bulmak için.

Aynı fonksiyonu iş olsun diye ChatGPT’ye yazdırdım.

Sonuç bence inanılmaz. Her iki fonksiyonu da aşağıya iliştiriyorum. 

Beyazı benim, karası ChatGPT'nin.

Meraklısı için detaylarına biraz gireyim.

ChatGPT bana göre çok daha detaylı commentler kullanmış. Biz insanlar bu comment denilen açıklamaları pek sevmeyiz. Sonradan hatırlamak yada programı yazan dışında okuyan başkaları için yardım olsun diye yazılırlar.

Değişken isimleri de açıklayıcı. Benimkilerden farklı ancak aradaki fark sadece stil.

Benim fonksiyonum biraz daha paranoid. Görselin dosyası var mı, içi dolu mu falan onlara da bakıyor. ChatGPT dosyayı doğru biçimde yazılan adreste bulabileceğini varsaymış. Ama günahını almayayım. Sorduğum soruda böyle bir istekte bulunmamıştım. Ayni anlamda yeni boyutlar doğru mu (yani sıfır mi, eksi mi, vs.), ben de kontrol etmiyorum. Bu fonksiyonun çalışacağı kontekste o veriler sabit olarak bulunduğundan, kontrole gerek kalmıyor.

Dosya tipi olarak ChatGPT, benim kullandığım JPG ve PNG üzerine bir de GIF tipini eklemiş. GIF kullanan kimse kalmamış olsa da zararı yok.

Dosya tipini bulmak için de fazladan bir call daha yapıyor. getimagetype() 'ın ücüncü array element'i dosya tipidir. ChatGPT bunu bilememiş.

Ancak boyutları değişmiş dosyayı ben söylemediğim halde JPEG olarak save etmiş. Açarken GIF, PNG ve JPEG kullanırken, save ederken niye sadece JPEG kullanmış, ayıp olmuş. Yine de durumu anlatan bir comment koymuş.

Masayı toplarken de imagedestroy() fonksiyonunu çağırmış. Bir süredir PHP bu fonksiyonu kullanmıyor. CgatGPT muhtemelen eski bir PHP versiyonunu kullanıyor olabileceğimi düşünmüş. Bu fonksiyon şimdilerde hiç bir şey yapmadan geri dönüyor. Yani bir işe yaramasa da zararı da yok.

Ez cümle, hayat AI ile ÇOK farklı bir boyuta evriliyor. Tavsiyem, izlemeye devam edin.

Sağlıcakla kalın❤️





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sadece bir "Hayır" sözcüğü

1959 yılında El Comandante, yani yoldaş Fidel, Küba’da ABD’nin kankası diktatör Fulgencio Batista’ta karşı gerçekleştirdiği devrim sonrasınd...